Vyhledávání
  • Služby
  • Zákazníci
  • Sběrné dvory a provozovny
  • O společnosti
Vyhledávání
„Jezdím Mercedesem a o víkendu mám volno, co víc si přát?“

„Jezdím Mercedesem a o víkendu mám volno, co víc si přát?“

„Jezdím Mercedesem a o víkendu mám volno, co víc si přát?“

16/11/2023

Pan Vakeš jezdí od roku 2007 s nákladním Mercedesem, vozí 40kubíkové kontejnery s papírem, plastem či jiným odpadem. U svozové firmy ho to baví, a navíc, jak s úsměvem dodává, má dobrý pocit, že je díky jeho práci v okolí čisto.

 

Patnáct let s velkým nákladním vozem, který po většinu času táhne ještě přívěs, není žádný med, ale zkušený šofér Petr Vakeš má svoji práci rád. „Dříve jsem jezdil se sklápěcím návěsem u soukromé firmy. Práce mě tam také bavila, ale musel jsem chodit do práce i o víkendech a to už nebylo možné. Začal jsem s rekonstrukcí domu a soboty a neděle jsem potřeboval trávit na stavbě.“

Petr Vakeš pracuje na plzeňské pobočce české firmy AVE, která se řadí k největším specialistům na hospodaření s odpady u nás. Provozuje velkou flotilu nákladních a speciálních vozů, velkou část tvoří klasická popelářská vozidla. Pan Vakeš ale jezdí delší trasy, navíc s mnohem těžší soupravou.

Má jízda s takovým kontejnerovou soupravou nějaká specifika?

Jízda s kontejnerovým vozem nepředstavuje žádný problém, kdo umí s nákladními auty, rychle si zvykne. Místo návěsu jezdím s přívěsem, chce to trochu jinou techniku, a také si člověk musí hlídat, když je převážený kontejner naložený, protože je auto těžké a kontejner je vysoko. Ale to patří ke každé práci řidiče, že musí brát ohled na náklad. Mě to baví.

Co vozíte nejčastěji?

Plast, papír, odpad od firemních zákazníků, prostě co je potřeba. Jednak jezdím mezi našimi sklady odpadů na třídicí linku, jednak svážím odpad od zákazníků. Práce je stále hodně, ale ještě tak, aby se dala rozumně zvládnout. A mám radost, že pracuji v oboru, který je spojený s úklidem. Díky naší práci není kolem nepořádek, což je pro mě důležité.

Obor zaměřený na úklid si vás získal?

Rozhodně. Teď jsem byl na dovolené v Egyptě a je nepředstavitelné, jaký tam je nepořádek. Člověk vidí ty krásné fotky v katalogu, moře, slunce, ale na každém rohu jsou odpadky. Tady pořád všichni nadávají, ale můžeme být rádi, jak to u nás vypadá. Jsem rád, že k tomu můžu přispět, už jen proto, že jsem místní.

Máte blízko do práce?

To je jedna ze zásadních výhod AVE, protože má pobočky v řadě měst, a tak nejen já, ale i kolegové máme většinou blízko do práce. Nemusíte tak brzo vstávat, složitě dojíždět. Já třeba jezdím do práce na kole.

Vypadá to, že vám nic nechybí…

Ale to víte, že každá práce má svůj rub i líc, ale já si nestěžuji. Rekonstrukci domu mám dávno za sebou, hypotéku splacenou, jezdím Mercedesem a o víkendu mám volno, co víc si přát (smích)? Velkou výhodou v práci je, že jakmile mám splněno, mohu jít domů s čistou hlavou. Dostanu každé ráno přehled úkolů, někdy si můžu podle svého upravit trasu, aby vše dobře navazovalo. Někteří mají rádi kolektiv, tak dávají přednost jízdě se závozníky, mě vyhovuje, že jezdím sám a mám klid. 

Takže byste známému práci u AVE v Plzni doporučil?

Rozhodně ano. Jsou tu dobré platové podmínky a peníze máte na účtu včas. Za 16 let, co tu pracuji, se nestalo, že by se výplata zpozdila, to spíše dorazí dřív. Kdo ve firmě chce, může si navíc o víkendech přivydělat, já jdu raději za zábavou!

Tak ještě představte svůj služební vůz, když jste si tak liboval, že je to Mercedes.

Začínal jsem tady rovnou na Mercedesu a teď se těším, že dostanu nový Arocs, technika se u AVE docela rychle obnovuje. Ale i stávající model, i když má za sebou dlouhý provoz, je stále výborné auto, můžete se na něj spolehnout. Jezdí bez poruch, stačí mu běžný servis. Můj vůz je třínápravový, z toho obě zadní jsou poháněné, a proto vyjede každý kopec, i když vezu náklad a napadne sníh. Takže ani zima není problém.

 

Petr Vakeš si nemůže nákladní Mercedes vynachválit: „Je spolehlivý, takže se nezdržuji v servisu, a slouží skvěle v létě v zimě.“

 

 

Další články na téma

Další články na téma

Nárok Čáslavi na úhradu údajně dlužných poplatků za skládkování byl definitivně zamítnut

Nárok Čáslavi na úhradu údajně dlužných poplatků za skládkování byl definitivně zamítnut

16/10/2025
Praha, 16. října 2025 – Ministerstvo životního prostředí definitivně rozhodlo o zamítnutí nároku města Čáslav na úhradu údajně dlužných poplatků za skládkování na skládce v Čáslavi za rok 2018. Mělo jít o 86 milionů korun. Během letošního roku byly postupně zamítnuty také další doměřovací návrhy Čáslavi, resp. Benátek nad Jizerou, které se týkaly období před rokem 2018.
Společnost AVE CZ respektuje výsledek referenda v Čáslavi, v němž se občané vyslovili proti rozšíření skládky

Společnost AVE CZ respektuje výsledek referenda v Čáslavi, v němž se občané vyslovili proti rozšíření skládky

6/10/2025
Společnost AVE CZ odpadové hospodářství bere na vědomí výsledek místního referenda konaného ve dnech 3. a 4. října 2025, ve kterém se občané Čáslavi vyjádřili proti rozšíření skládky odpadů.
Prohlášení společnosti AVE CZ ke světelné signalizaci na skládce v Čáslavi

Prohlášení společnosti AVE CZ ke světelné signalizaci na skládce v Čáslavi

23/9/2025
Čáslav, 23. září 2025 – Společnost AVE CZ reaguje na diskusi ohledně červených obrysových světel na skládce v Čáslavi.
URBAN CHALLENGE PRAHA: Běh plný zážitků s AVE!

URBAN CHALLENGE PRAHA: Běh plný zážitků s AVE!

17/9/2025
Urban Challenge Praha, který se konal první zářijový víkend v lesoparku Letňany, je úspěšně za námi a my jsme rádi, že jsme opět mohli být technickým partnerem této sportovní akce.
Společnost AVE CZ předložila městu Čáslav nabídku bezplatného svozu odpadu pro všechny občany a vybudování nové komunikace

Společnost AVE CZ předložila městu Čáslav nabídku bezplatného svozu odpadu pro všechny občany a vybudování nové komunikace

17/9/2025
Čáslav, 18. září 2025 – Společnost AVE CZ odpadové hospodářství oficiálně předložila vedení města Čáslav rozšířenou nabídku spolupráce, která zahrnuje úplné osvobození občanů od poplatků za komunální odpad v letech 2026–2029 a vybudování účelové komunikace pro odklonění nákladní dopravy z centra města. Občané Čáslavi by tak v nejbližších letech ušetřili okolo 26 milionů korun.